Lilla C, Hemstudiedag och Collin

Kapitel 3
Askungen på lektionen.

På dramalektionen skulle vi ha askungen som pjäs och såkartskulle vi skriva en egen version och desan diskutera vad och varför vi hade skrivit om just det. Min första tanke var att skriva om min situation men jag ändrade mig och valde att skriva ut en killes perspektil med en pappa som var alokoholist. 2,5 sidor lång blev min story.

På diskussion-delen så had många skrivit om en drogberonede förälder. Jag satt vit i hela ansiktet genom hela lektionen och gick sedan in på toaletten och spydde. Usch vad jag mår dåligt, mitt liv är i kras.


Detta var ett smakprov på en morderna askugen saga som jag kommer lägga ut på bloggen lite då och då, det är vårtar projekt i svenska och det skulle vara roligt om ni också fick läsa och ta del av den! :)
 
Och sen kom vi till det med bloggingen, räknas skolan som en ursäkt? Skall försöka bättra mig men skolan och hästarna i första hand!
Lilla C - som det står i rubriken red jag på lektionen igår! Hn var bra men dock lite stel. Dressyren gick toppen och han gick på tygeln hela lektionen. Inget mer att säga....
 
Idag hade vi med skolan hemstudiedag, dvs atbeta i x antal timmar med olika uppgifter som vi fick välja mellan. Jag arbetade först lite hemma och sedan till hanna ebba för att arbeta lite tillsammans med henne. När vi var klara så åt vi och åkte sedan till hennes medryttarponny Polly, vi gick ut med, fodrade och borstade henne. Sen hemmåt igen! Stressa hem eftersom vi kom med den sena bussen.Jag var lite se och missade därför min buss, sådet var inget mer att göra än att sätta sig på cyklen och bära av till stallet i full fart. Skulle leda Julice som red Collin i en ridlekis grupp. Collin var pigg och hon bankade på för mycket med skänkeln så han fattade galopp, det var ganska svårt för mig att hålla inne eftersom hon är helva 160 cm i makhöjd. Men det var bara att bita ihop!
 
Hann cykla hem som en dåre innan värsta regnvädret bröt ut när jag var ute med min lilla kaninis, typiskt!
 
Nu skall jag kolla på ett bakprogram och fira min länk på ponnysanning, Gonatt'

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: