Kapitel 1, En modern askungensaga!

Kapitel 1.

15 år och nästan död.

 

Hannah går långsamt hem från Svenska skolan i London. Hennes mamma är, eller rättare sagt var svensk. Nu har hon varit död i 2 år och tre månader. Den 14 augusti kl 07.45 ringde dom från sjukhuset och sa att det hade hänt en tragisk sak, fast ändå så visste hon att det skulle hända. Mamma hade ju ändå Cancer i nästan hela kroppen.

 

Hannahs pappa däremot, är engelsmann. Han är ingen rolig mäniska direkt. Han är ofta aggressiv och tar en massa konstiga mediciner och vodka. Hon har bara varit inne I hans rum en endaste gång Det var verkligen en enda röra där inne, persiennerna var nerdragna och det låg, hasch, anabola sterioder och marijuana överallt på golvet och sängen stod obäddad. Ett paket med kostiga sprutor stod på fotändan.

Han tar sådana kostiga sprutor och sådant varje dag. Efter det så tar han och dricket lite sprit. Då blir han ofta aggressiv och kasar runt Hannah I vardagsrummet och badrummet. En gång så försökte han dränka henne i handfatet I hans badrum, men hon dog aldrig utan bara svimmade av.

 

Hannah lever ett ganska tragiskt liv, med en drog och alkohols missbrukande pappa, inga vänner och ständiga lögner om blåmärkena på benen. De blodiga såren på ryggen som hon säger att det är rivmärken från träd, när det egentligen är sår från pappas nyinköpta kniv.

 

-15 år och nästan död, tänker hon. Den ända hon kan lita på är Gulan, Gulan är hennes dagbok som hon köpte på en skolresa I en forntidsby. Gulan heter Gulan egentligen bara för att sidorna har en lite gulare ton än gräddvitt. Gulan vet allt om Hannah och hennes liv I Londons finaste områden Trots allt så har ju pappa ett bra jobb och tjänar supermycket pengar varje månad. Men jag går ändå på en kommunal skola bland en massa barn från fattighuset och från sluskområderna, Därför måsta jag klä på mig de fulaste kläderna jag har för att inte bli rånad, inte min helt nya Marc by Marc Jacobs väska eller de nya chanelskorna hon fick av farfar innan han tog självmord.

 

 

 

Kulan I farfars huvud bara flög igenom, sen kom blodet forsande, farmor skrek och jag...

Jag svimmade helt enkelt, Därefter kom jag inte till skolan på 3 dagar. När jag kom så frågade alla var jag hade varit. Thea, klassens nördigaste och kostigaste tjej, gick efter mig och frågade och frågade saker, Svaren var nära men så långt borta, så mina svar var tysta. Inegnting kom ut ur min mun. Inget.

 
_____
 
Kommentera ifall den var bra/dålig/felstavad/det bästa någonsin!
Postat av: Emma

SUPERBRA! När kommer kapitel 2?

2012-09-28, 07:49:47 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: