Nejmaen hallå

Guuud min vecka har verkligen varit proppad, stall äta sova typ. Bloggade ju i tisdags men här kommer vad jag har gjort resten av veckan!
 
Onsdag: Vaknade vid halv nio, upp och äta frukost. Sedan låg jag typ bara i soffan och var såklart ute med Teddy länge på förmiddagen. Åt därefter lunch och sprang sedan ner till bussen mot Ronja. Jag kom dit, mockade och när Hanna S kom så hämtade vi i hagen, Borstade av Ronja och Bino och såklart var Bino smutsigast. Sedan sadling och så red vi iväg. Vi red ut, först vi en trottoar och sedan vi en liten väg, såsmåningom kom vi till havet men där fick vi reda på genom att Ronja skyggade att hon var rädd för havet. Så det var bara och vända om och istället galoppera på en finfin äng! 
När vi kom tillbaka till stallet sadlade vi av och gjorde hästarna iordning och sprang till Snipen för att hinna med en buss till Billdals stall, vilket vi gjorde. Bråttom hade vi också för jag skulle leda och sedan rida dressyr på hästen Kasper. Efter ridningen så åkte jag och Hedvig hem till Hanna Ebba och så halloweenade vi. Det blev lyckat och när vi kom hem till henne för att sova över så hade vi typ 1,5 kg godis. Sedan så sov vi över och hade det mysigt med gooodis! <3
 
Torsdag: Wakkeeeyyyy wakkkeeeyyy, uppe kl 7 för att åka till Billdals RK och arbeta i stallet hela dagen, sedan direkt till Ronja och tar in henne samt borstar och fixar iordning. Mamma följer med mig och vi red dressyr i ungefär 20 minuter. Tränade på att fatta rätt galopp och hon fattade direkt va vi höll på med och gick lite extra fint! Sedan tränade vi lite bakdelsvändningaroch skänkelvikningar, mycket man får med på ett så kort dressyrpass! Anyway, vi skrittade tillbaka och fixade iordning stallet och satte på Ronja och Bino täckena samt gav dem lite hö och kraft. Sedan hem och sova, fuunnyy ^^
 
Fredag: Uppe med tuppen igen, till stallet och arbeta. Vi fick även rida. Jag fick Linus (aldrig ridit innan men har verkar SUPERMYSIG), Ellen fick Rut, Elin fick Billy och Hedvig Pärlan. Jag hade hoppats på att få rida min lilla tjej Smille men den andra lektionen som vi fick (blev uppdelade) så red Linnea Smilla, det var nog bra för hon har en skada på ögat (körde upp ögat i en metallsak och fick ett superstort sår som blödde skitmkt har Hedvig berättat) så hon behövdes sättas igång.. Iallafall var Linus snällast på jorden att fixa iordning och jag tänkte att lektionen kommer blir superenklel men där hade jag fel. Först var han supersnäl och fin men när vi hadebörjat med att fatta varannan galopp på rakt spår (1:a övningen) så drog han ner huvudet i övergångfarna från galopp till skritt/trav och blev ganska stressad när vi skulle fatta galopp. Men han hade en superfin och mjuk form så gjorde det hela roligt helt enkelt, han var ju inte rriktigt som jag hade tänkt mig. När vi gick över till en annan övening som var förvänd galopp så blev det bättre förutom där vi travade då han blev skitstressad av att han inte var snabbast och drog iväg i rejält ökad trav. När lektionen var slut så var jag helt färdig och det var även lillpånken, så han fick på sig ett mjukt fleacetäcke till hans hö.
 
Hos Ronja så följde pappa med och vi red först ut en liten bi för padocken var upptagen och red sedan i den halvgäggiga gräspadocken på ängen. För att höja säkerheten så skrittade jag endast och gjorde volter och arbetade med formen. 
 
Lördag: Inget arbete på BRK, skönt för så kan man åka till Ronja och vara där länge. Hedvig kom till mig och vi åkte runt 11.15 tror jag. Hästarna var inne och medans hon borstade lite så mockade jag. De fick sig en rejält fin bädd och borstningen som jag fick göra gick fort. Sedan på med beskydd, sadel och träns och skritta upp till padocken. I padocken var det ganska mycket vattenpölar så jag höll mig på en volt på den enda långsidan som var torr! Jag skrittade och travade i en hög form men när jag fattade galopp tänkte jag inte på den så mkt. Medans jag värmde upp så byggde hedvig fram 1 hinder som först va ett räcke men som sedan byggdes till en oxer. Vi hoppade fint över den och Hedvig gjorde om hindret till ett stigsprång. Sedan tog vi bort allt och skrittade ner till stallet igen.
Varför hoppade vi bara enstaka hinder och i olika sorter? JO, jag skall på söndag den 11/11 hoppa min första Pay & Jump med Ronja och vi övade. Jag skall hoppa 80 cm och det är på BRK (min hemmaklubb) där Ronja hopptränar så hon känner också sig hemma där! Jag är så sjukt taggad och ni kommer få både bilder och film! TAGGATAGGATAGGA <3
 
Söndag: Jag hjälpte till på en dressyrtävling på förmiddagen/lunch, och åkte efter det till Ronja. Jag satt och la in poängen på datorn samtidigt som jag kollade på L:A 3. Jag hann faktiskt memorera vissa rörelser och när jag åkte och skulle rida Ronja så tränade jag faktiskt på dem. Galoppserpentiner med 1 bågefövändgalopp, vända upp på medjelingen i galopp och sen direkt halt, ökad galopp till arbetsgalopp, 10 meters volter i trav osv. ALLT detlla lyckades vi med, inte i den finaste formen men vi lyckades mer eller mindre! *Stlot!* Sedan var det bara hem duscha och sedan SOLSIDAN!
 
Måndag: Skola, buhu. Inte roligt... Men jag övelevde :) Sedan direkt hem och sedan sticka till ridningen. På teorin gjorde vi oförberett prov men det var enkelt! Sedan fick jag reda på att Silvia var halt och jag var tvungen att ta Smilla istället. JAG ÄLSKAR SMILLA, ifall ni inte visste det och sköter henne sen januari i år! Hon är världens gosse med en egen vilja! När vi red så var det blommor på läktarkanten sen billdal horse show och Smilla som knappt var igång satt var sjukt pigg och tyckte även att blommorna var förvandlade till läskiga monster! Hov var även sjukt pigg och när vi galopperade för första gången på lektionen så bockade hon typ 7 gånger. Sedan när vi väl började hoppa så var hon väldigt pigg till en början med lugnade sig ganska mycket senare. När Smilla är så här pigg så är hon alltid supersvår att svängaoch vi hoppade en bana där det var mkt svängar så jag hade en stor utmaning och vissa gånger misslyckades jag.
 
 
 
 / Carro <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: