Pluto igår, slappa idag!<3

Tjaabatjeena<3
bloggade ju aldrig igår, det är för jag aldrig hann <3:)

RIDNINGEN IGÅR:
Jag kom till stallet och hjälpte Hedvig som har bytt grupp med Glenn:)
Sen så gick typ halbva min grupp och frågade Sofia om vi fick rida ut, jag fick därför byta från Smilla till Pluto (för hon blir helt pigg och galen ute), Hanna S som egentligen hade Pluto bytte till sin favirit Liza gladeligen. 

Vi sadlade och sen gick vi ut och hoppade upp, valde ordning och skrittade ut från padocken. Jag kom efter Alicia och den lilla långsamma Flipper och före Hanna-Ebba med Laika. Vi skrittade en bit och han var lugn, sen började vi trava. Pluto längde en aning på steget men han blev aldrig superpigg och ostoppbar. Vi red förbi fotbollsplanerna och mot Årekärr och sommar/hopp hagen. Vi började trava och sen blev det en härlig galopp, han längde återigen på steget och gick på tygeln.

Vi saktade av efter en stund och och vände vid 158:an. Vi skrittade och taravde på den nya vägn tillbaka mot "mördarbacken". Vi skrittade upp för första backen och taravde/galopperade (man skulle egentligen tarav med vissa började galoppera) sen skulle vi trava över små minihinder, pluto fattade snabb och lång galopp men bromsades av min egna lilla privata bromskloss Flipper (men såklart stor hjälp från mig med)! Vi skrittade ner för backen och sen skrittade vi tillbaka till stallet och då var lektionen/turen slut.

DAGEN IDAG:
Idag har jag varit i skolan och haft någolunda lektioner. Jag cyklade hem själv och åt, tog ut min lilla kaninis och satte mig framför tv:n. Sen kom mamma hem med MINA TRETORN ADVANCE NYA MODELLEN♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ YAAAAAAY, STOLT ÄGARE♥
Vi tog ut lillen igen och sen bakade jag en sockerkaka♥

DAGEN IMORGON:
SKOLA
♥KUNGSMÄSSAN
♥HEM
♥STALLET MED BÄSTA HEDVIG
♥SOVA ÖVER MED HEDVIG


♥♥♥ allt för nu ♥♥♥
Kraaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: