Onsdag, Torsdag o fredag!

Hej!
Snart är det helg, men såklart ska jag jobba då! Nu kommer lite om vad har har gjort Onsdag-Fredag!

ONSDAG:  Va i stallet och red, sista gången och därför hade vi gymkana! Jag hade såklart en av de jobbigaste hästarna, Otto heter han och han är SVINFEG! Innan starten så skulle  han hålla på och springa runt som en liten galning (liten och lite, han e typ 170 hög...) ;) I den första grenen skulle vi rida upp i full fart och slalom tillbaka! Det gick super, han gjortde också galoppombyten mellan konerna, ett STORT plus på det! Andra grenen var släppa sitt spö i en hink, jag lyckades men feg som han är så fick han typ panik och fattade full galopp och körde på tillbaka ;) MIN LILLA MES<3 Haha, tredje grenen ´var att hämta sitt spö, men det lyckades jag inte med så ridläraren sa att jag fick fejka mitt spö och rida tillbaka, sen var det hoppa ett hinder upp och slalom tillbaka som sista gren, han vägrade 2 gånger och slalomen välte han typ ner. Sen hade vi teori  och då åt vi glass, Hanna Ebba ( http://hannasmoode.blogg.se ) spillde ut 2 glas saft spillde på bordet och var allmänt barnslig, fyfy!

TORSDAG: Lisa Sundell, som jag ska gå på söis med kom hit, hanna skulle också komma men hon mådde nt bra  :(  så vi får träffas i bilen och på vår sms gruppchatt innan ridlägret! GAAAHH VAD JAG LÄNGTAR, DET JU BARA 9 DAGAR KVAR! 9 ynka dagar till jag sätter mina fötter på sjöstjärnanas ridläger. Det skall bli så skönt att komma iväg och bara bry mig om mig själv (och såklart mina vänner) i en vecka! Bada med hästen, rida en mysig solnedgångsritt osv. vill ni veta mer om sjöis gå in på http://sjoisblogg.blogg.se !! När jag är där så kommer det daglig update från mig!
      Jag och lisa hade det iallfall asmysigt! vå käkade lunch på en äng supernära mig med en  kladdkaka, lasange och en sverigeflagga! fast vi åt inte flaggan ^^

FREDAG: Idag så har jag hjälp till på BRKs knatteridläger, dä leder jag hästen Mandy med 2 st tjejer som rider. Fast på eftermiddagen så ledde jag inte för att dom skulle rida ut i den pållenberikade parken och såklart  är jag pollenalergiker så att jag va med och hjälpte till på teorin istället!
          Imorgon skall jag göra samma sak och även på söndag!

nu ses vi snart, bajbaj!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: