What doesn't kills you makes you stronger

Hellu!:)
Idag har jag varit i stallet från kl 9.00 till kl 18.30, alltså HELA 9,5 TIMMAR!!!!!!
Det började med att jag blev hämtad av familjen Weiner kl kvart i nio (anna 7 år va med mig nästan hela dagen i stallet eftersom att hon behövde proffshjälp,haha<3)

Hon skulle också tävla fast med LILLA djävulska TinTin och jag hade Collin, Collin var ej mitt första val med den ända som jag fick/ville ha som fanns kvar. Vi borstade TinTin lite och bytte schabrak på honom innan vi gick upp och anmälde oss. Vi betalade och borstade lite till innan vi gick banan. Lägger upp bilder på banan sen ofc:)
Sen var det dax och sadla lillen och shaaaaas in på banan med Anna. Hon värmde upp och red banan Och fick clear round, GRATTIS ANNA<3

 Sen kollade vi på andra som red, jag bytte till mina underbara riudstövlar och min hjälm, väst och handskar. Jag tog Collin från hon som tävlade innan mig, hoppade upp och började trava ett varv, galloperade ett varv. Sefdan blev det några små skutt över ett litet kryss som uppvärmining.

När jag väl kom in på banan så märkte jag att Collin var ganska lugn (så jag tror att han e ganska van på banan). Vi fattade galopp och styrde oss mor de fördta hindret som var ett räcke (jaja, alla hindrerna var räcken.....). Han hoppade fint över och vi styrde vidare mot 2:an, Där gick det lite långsamt med snäll som han är så hoppade han fint över ändå. 3:an, 4:an, 5:an samt 6:an gick toppen. Svängen mot sjuan var ganska konstig och snabb men jag rätade upp mig, drog upp huvudet på Collin och förde oss fint över hindret!

Sedan hoppade Hedvig och Paula som vi också var med. Alla fyra gick då upp och åt vofflor i cafeet. MUMS, vofflor in my heart<3 Sen gick vi till stora stallet och va med hästarna, satt i höet osv.

Sen fick nog Anna en ny favoritHÄST, nämnligen Hedvigs medryttarhäst Lisa som vi skötte om, Lisa är verkligen HUR SNÄLL SOM HÄLST.


Sedan fotade vi Karin som hoppade hennes hyrhäst Arrow, som det ocksså kommer upp bilder på senare. Redigerar även en film som kommer upp i veckan.

Jag red igen kl 17.10 på Esther för min ridlärare Sofia L, vi gjorde öppna och det gick HUR BRA SOM HÄLST!!!! Hon gick TILLOCHMeD i fin form på slutet. Vi gjorde det på låmngsidan och Esther var G.R.Y.M<3 LOVEU
Sen var det teori och vi kollade på nån halvtråkig film om sitsen

Imorgon skall jag till Paula i långedrag med hedvig och sen skall vi till stallet!!:)

Kraaam från er Carro<33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: